Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaring, Thomas G.; und weitere
InstitutionSan Francisco State Univ., CA.; Marin County Office of Education, San Rafael, CA.
TitelThe Use of Differential Reinforcement of Other Behaviors to Reduce Stereotyped Behavior of Autistic Students During Group Instruction.
Quelle(1984), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Autism; Behavior Change; Behavior Patterns; Intervention; Reinforcement
AbstractThe effects of a procedure based on differential reinforcement of other behaviors (DRO) on stereotypic responses and task performance were tested with three autistic students (14-21 years old). The procedure was unique because the time interval employed between potential opportunities for reinforcement was the natural length of one instructional trial delivered to a peer. Thus, the procedure was designed to reduce the level of stereotypic respones during small group instruction. The results indicated that the procedure exerted functional control over the students' stereotypic responses. In addition, two of the students had significantly greater percentages of correct responses under DRO conditions. The results are discussed in terms of models for intervention within task contexts and the usefulness of the procedure under natural teaching conditions. (Author)
AnmerkungenThomas Haring, Department of Special Education, University of California-Santa Barbara, Santa Barbara, CA 93106.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: