Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOliver, Ronald L.
TitelDistrict Employment Procedures: A Guide for Student Teachers.
Quelle(1985), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Administrator Attitudes; Board of Education Policy; Career Development; Employment Interviews; Employment Practices; Higher Education; Job Application; Teacher Placement; Teaching (Occupation)
AbstractMost student teachers are not exposed to employment procedures of district administrators. Some placement offices may offer suggestions for preparing for interviews, but placement officers are counselors, not administrators. Even if a student teacher has strong background in a subject area, has done well in education courses, and has those characteristics desired in effective teaching situations, knowledge about employment procedures is essential. This document is given to all seniors at Northwestern Oklahoma State University to help them prepare for possible employment. The emphasis is not on the actual interview (but there is one short section discussing interview techniques). The emphasis instead is on the total employment procedure. The document is written from an administrative point of view since student teachers will be in contact with school district administrators during the employment procedure. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: