Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchaefer, Earl S.; und weitere
TitelSpherical Model Integrating Academic Competence with Social Adjustment and Psychopathology.
Quelle(1985), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Affective Behavior; Apathy; Classroom Observation Techniques; Factor Analysis; Kindergarten Children; Models; Multidimensional Scaling; Primary Education; Psychopathology; Rating Scales; Research Methodology; Social Adjustment
AbstractThis study replicates and elaborates a three-dimensional, spherical model that integrates research findings concerning social and emotional behavior, psychopathology, and academic competence. Kindergarten teachers completed an extensive set of rating scales on 100 children, including the Classroom Behavior Inventory and the Child Adaptive Behavior Inventory. Factor analysis of these behavior rating scales replicated the major dimensions of academic competence, considerateness versus hostility, and extraversion versus introversion. Multidimensional scaling analysis revealed a spatial configuration or map of the interrelationships of the various behavior scales. Scales that had been developed to measure apathy and asocial behavior contributed to a more detailed description of sectors in the model. Sectors of the unified model that integrate domains of cognition, conation, and affect corresponded with the major diagnostic categories of the "Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder" (3rd ed.) and with dimensions of child behavior identified in other studies. Thus, it is suggested that the unified spherical model may contribute to more comprehensive studies of child behavior and to the integration of research findings within and across studies. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: