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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The relative effectiveness of verbal and visual augmentation of rate-modified speech in the presentation of technical material was investigated. Subjects were 40 graduate students who used instructional materials consisting of normal and compressed audiotape versions of the Dwyer heart script, printed copies of the script, and black and white simple line drawings. Treatments were either normal version/no augmentation, compressed version/no augmentation, compressed version/text augmentation, or compressed version/visual augmentation. Posttests measured achievement in spatial restructuring, recall of specific information, spatial analysis, and interrelationships of information. Findings indicate that compressed messages do not differ in instructional effectiveness from normal rate messages for presenting technical information. However, compressed and normal speed materials are not equally effective in facilitating student achievement of different instructional objectives. The rate of presentation that is most effective in presenting information is dependent upon the type of learning task, and the effectiveness of text or visual augmentation to a compressed passage is dependent upon the required instructional task. A 19-item bibliography is included. (Author/LMM)
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Olson, Janet S.: A Study of the Relative Effectiveness of Verbal and Visual Augmentation of Rate-Modified Speech in the Presentation of Technical Material. 1985.
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