Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, John
TitelRefinements in Teaching Comprehension: Who Should Ask the Questions?
Quelle(1985), (8 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Elementary Secondary Education; Questioning Techniques; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Teaching Methods
AbstractA field study tested a teaching method to increase comprehension by instructing students about the nature of questions and the "art" of composing good comprehension questions. The eight guidelines on which the method was developed included (1) making students aware of the purpose of such questions; (2) explaining to students that there are three kinds of questions: literal, inferential, and judgmental; and (3) working with students on developing questions before letting them work on their own. When tested in primary, middle, and junior high grade levels, the technique appeared to have many benefits. Both students and teachers responded enthusiastically to the procedure. The questioning method increased interest, participation, and comprehension ability. Teachers who had taught the same basal reading program for five years reported that their experimental groups attained the best scores ever on unit tests. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: