Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHonig, Alice S.
TitelIssues in the Provision of Quality Infant/Toddler Care.
Quelle(1985), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Altruism; Caregiver Training; Child Caregivers; Early Childhood Education; Group Activities; Individual Activities; Individual Power; Infants; Inservice Teacher Education; Interpersonal Relationship; Language Acquisition; Quality of Life; Social Support Groups; Teacher Student Ratio; Toddlers
AbstractConsideration is given to several issues that challenge parents and professionals when faced with the need for group care for infants. Discussion concerns characteristics wanted in those providing care for infants; the need for continuity in care and stability of the caregiver staff; the need for staff to infant ratios that contribute to children's positive emotional development; the desirability of a language-rich caregiving environment; the need to nurture altruism in a systematic way by modeling empathy and kindness and disapproving aggression toward others; finding a balance between group and individual learning opportunities; sharing control and power with infants; the vital issue of caregiver training; and necessary elements of the caregiver training curriculum. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: