Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGeisert, Paul; Futrell, Mynga
InstitutionERIC Clearinghouse on Information Resources, Syracuse, NY.
TitelComputer Literacy for Teachers. ERIC Digest.
Quelle(1984), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Literacy; Computer Science Education; Definitions; Educational Objectives; Higher Education; Programing; Teacher Education Curriculum; Teachers
AbstractThis digest summarizes diverse viewpoints in the controversy over the meaning and practice of "computer literacy." The issue of whether being able to read and write computer programs should be a a computer literacy requirement for teachers is specifically addressed. Attempts to define computer literacy goals for teachers are noted, including those by Rawitsch (1981) and the states of Texas and North Carolina, as well as de facto definitions resulting from program development. It is suggested that a major problem with the term "computer literacy" is that it confounds two ideas: the computer as a classroom tool and the computer as a subject of instruction. Conclusions indicate that the specific skills and knowledge that constitute computer literacy remain undefined, and that teachers need to specify their own computer literacy needs and pursue their own individual computer literacy education plans. Twenty-six references are listed. (LMM)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Information Resources, 030 Huntington Hall, Syracuse University, Syracuse, NY 13210 (free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: