Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJames, Charles J. (Hrsg.)
InstitutionAmerican Council on the Teaching of Foreign Languages, Hastings-on-Hudson, NY.
TitelForeign Language Proficiency in the Classroom and Beyond.
Quelle(1985), (185 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Curriculum Development; Definitions; Language Proficiency; Material Development; Measurement Techniques; Rating Scales; Second Language Instruction; Student Evaluation
AbstractThis collection of five essays and supporting material concerning foreign language proficiency makes specific and controversial statements about what proficiency means for diverse groups of practitioners: the classroom teacher, the curriculum developer, the language-learning researcher, the textbook publisher, and the businessperson. An introductory chapter is entitled "Learning for Proficiency: The Unifying Principle" (Charles J. James), and the five essays are: "The ILR Proficiency Scale as a Synthesizing Research Principle: The View from the Mountain" (Pardee Lowe, Jr.); "Proficiency in Practice: The Foreign Language Curriculum" (Laura K. Heilenman and Isabelle Kaplan); "Materials Development for the Proficiency-Oriented Classroom" (Jeannette D. Bragger); "From Achievement toward Proficiency through Multi-Sequence Evaluation" (Sally Sieloff Magnan); and "Proficiency Applications beyond the Academic Classroom" (Kathryn Buck and Gregory Forsythe). The American Council on the Teaching of Foreign Languages' Provisional Proficiency Guidelines and the Interagency Language Roundtable (ILR) Level Definitions are appended, and person, topic, and institution citation indexes are provided. (MSE)
AnmerkungenNational Textbook Company, 4255 West Touhy Ave., Lincolnwood, IL 60646-1975 (#93849, $13.25).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: