Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHall, Gene E.; Rutherford, William L.
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelClient Concerns: A Guide to Facilitating Institutional Change.
Quelle(1983), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Change Agents; Change Strategies; Counselor Role; Counselors; Educational Innovation; Institutional Environment; Models; Staff Development
AbstractThis paper on staff development proposes one dimension of the Concerns-Based Adoption Model (CBAM), Stages of Concern, as a diagnostic tool for use by counselors, administrators, staff developers and other change facilitators who are responsible for the timing and delivery of staff development experiences. A rationale for staff development, the necessity of organizational change, and the role of change facilitators are discussed in an initial section. The CBAM model, which proposes concepts and techniques for assessing individuals' concerns about innovation, is described and the seven stages of concern are defined, i.e., refocusing, collaboration, consequences, management, personal, informational, and awareness. The 35-item Concerns Based Questionnaire is described, and the development of individuals' stages of concern is discussed. Levels of intervention corresponding to the stages of concern, with specific tactics and strategies, are proposed. Finally, the role of counselors in staff development using the Stage of Concern model is discussed. (MCF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: