Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionChicago Board of Education, IL. Dept. of Curriculum.
TitelSubject Area Glossary. Arabic-English Vocabulary. Curriculum Bulletin Number 22.
Quelle(1976), (104 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; arabisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterNachschlagewerk; Arabic; Elementary School Curriculum; Elementary Secondary Education; English; English (Second Language); Glossaries; Languages for Special Purposes; Limited English Speaking; Phonology; Romanization; Secondary School Curriculum; Vocabulary
AbstractA glossary of commonly used and subject-area English words and their Arabic equivalents with romanization was prepared for teachers and Arabic-speaking, limited-English-speaking children in the Chicago public schools. It consists of: (1) a key to Arabic pronunciation of velarized consonants, glottal consonants, and Arabic double-consonants; (2) a list of common words; and (3) subject area-related words for art, audiovisual matters, foreign languages, language arts, library science, mathematics, music, physical education, Reserve Officer Training Corps, science, social studies, and English as a second language. A reprint of a Library of Congress processing bulletin on Arabic romanization is appended. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: