Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCauley, Robert
TitelAlternative School Programming for Behavior Disordered Children.
Quelle(1984), (27 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBehavior Disorders; Discipline; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Interpersonal Competence; Mainstreaming; Nontraditional Education; Program Administration; Program Evaluation; Social Development; Special Schools; Student Placement; Transitional Programs
AbstractThe paper examines the role of alternative schools in the field of special education, with particular attention given to the education of behaviorally disordered or seriously emotionally disturbed children. The paper begins with information on the history of alternative schools for this population and continues with a discussion of identification, referral, and placement. Issues of how to effect social and behavioral development in the alternative school environment are noted, including the use of student progress systems. Aversive and deprivation-based intervention approaches are considered, and guidelines are offered for their use. The component of alternative programming designed to facilitate children's return to the mainstream is discussed, as are obstacles to the evaluation of alternative programs. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: