Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, David W.
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis.
TitelExperiments to Attain Full Participation of Handicapped Students in the Regular Classroom. Final Report.
Quelle(1982), (240 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Competition; Cooperation; Disabilities; Elementary Secondary Education; Friendship; Group Activities; Intergroup Relations; Mainstreaming; Peer Relationship; Program Effectiveness
AbstractReprints of 17 studies on approaches to ensuring full participation of handicapped students in the regular classroom are presented. The studies, carried out over a 3-year period, were intended to examine evidence on the efficacy of mainstreaming, with particular emphasis on the role of competitive, cooperative, and individualistic learning experiences on friendship, interpersonal attraction, performance, achievement, and relationships between handicapped and nonhandicapped students. The studies point out the value of the cooperative learning approach in securing active participation of handicapped students, generalizing positive relationships to free time situations, promoting achievement and self-esteem of handicapped Ss, and promoting the ability of nonhandicapped students to take the perspective of their handicapped peers. The cooperative approach is said to be easily developed and implemented and to result in benefits for both handicapped and nonhandicapped students. (The studies included severely handicapped, hearing impaired, mildly retarded, and learning disabled populations.) (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: