Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionSpecial Olympics, Inc., Washington, DC.
TitelBowling: Special Olympics Sports Skills Instructional Program.
Quelle(1983), (47 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Athletics; Elementary Secondary Education; Mental Retardation; Task Analysis; Teaching Methods
AbstractThe manual, part of a series on Special Olympics Sports Skills Instructional Programs, presents ideas for coaching and teaching bowling skills to mentally retarded persons. An overview introduces the sport and lists long-term goals, short-term objectives, and benefits. Warm up exercises are followed by two levels of skill instruction for rolling, grip, stance, arm swing, four step, and straight ball delivery. Skills are presented via task analysis--detailed steps that the student must master in order to demonstrate proficiency in that skill. Sports Skill Assessments are included for measuring the student's present level of functioning within the sport or skill. Additional sections focus on rules and sportsmanship. Modifications and adaptations are considered along with suggestions on infusing bowling skills into the academic curriculum. Skills sheets for recording progress are included. (CL)
AnmerkungenSpecial Olympics, Inc., 1701 K St., N.W., Suite 203, Washington, DC 20006.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: