Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlaughter, Helen B.; und weitere
TitelA Strategy for Chapter I Planning and Evaluation in School-Based vs. District-Based Projects: Spinoffs from the School Effectiveness Research.
Quelle(1984), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDecision Making; Developmental Programs; Educational Planning; Elementary Education; Improvement; Principals; School District Autonomy; School Effectiveness
AbstractAlthough many large districts have centrally organized their Chapter 1 (Education Consolidation and Improvement Act) compensatory programs at the district and project levels, elementary school improvement efforts are strongly tied to local school autonomy and principal leadership. This paper analyzes the Tucson (Arizona) Unified School District's conversion of a centrally organized Chapter 1 project to the school level. A section describing the process notes that the planning cycle began with the annual Chapter 1 needs assessment process, assigned in 1982 to school principals at their own sites. During the next year, principals participated in a Chapter 1 development program offering them greater expertise in requirements previous to the needs assessment planning cycle. Decentralization outcomes, problems, and possibilities are outlined in an eight-part discussion of changing guidelines, cost effectiveness, Chapter 1 and district services coordination, implementation factors, technical assistance, school proposals, program monitoring, and gains evaluation. Findings show that principals are enthusiastic about Chapter 1's new freedoms. (KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: