Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionLeon County Schools, Tallahassee, FL.
TitelA Resource Manual for the Development and Evaluation of Special Programs for Exceptional Students. Volume III-J: Interagency Service Plans for the Profoundly Mentally Handicapped. Part 3: Partners in Planning--A Participant's Manual, July 1, 1981-June 30, 1983.
Quelle(1983), (131 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Agency Cooperation; Agency Role; Boards of Education; Coordination; Elementary Secondary Education; Program Development; Severe Mental Retardation; State Agencies; State Curriculum Guides; Florida
AbstractThe manual, part of a series on serving Florida's profoundly mentally handicapped (PMH) students through interagency coordination, presents a set of materials for self paced study. Each of four modules includes a pretest, a self-check exercise, a posttest, and questions that ask participants to apply information presented to their local circumstances. The four modules address the following topics (sample subtopics in parentheses): participants in service planning (roles of the state and local education agencies and the Department of Health and Rehabilitative Services-HRS); statutes, rules, and regulations affecting service planning for PMH students (organizational differences between local school districts and HRS districts, possibilities for agency coordination for service plans and sevice plan reviews); documents used in service planning (components of different service plans, differences in reviews and scheduling of Individual Educational Programs and habilitation plans); and methods for cooperative planning (alternative methods, implementation requirements). (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: