Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionFlorida State Dept. of Education, Tallahassee. Bureau of Education for Exceptional Students.
TitelA Resource Manual for the Development and Evaluation of Special Programs for Exceptional Students. Volume II-G: Gifted. Revised.
Quelle(1980), (65 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRecht; Leitfaden; Definitions; Elementary Secondary Education; Eligibility; Gifted; Inservice Teacher Education; Parent Participation; Program Development; Program Evaluation; State Curriculum Guides; Student Evaluation; Student Placement; Talent; Florida
AbstractThe resource manual is intended to help Florida school districts provide services to gifted students. Rules and regulations are cited along with recommended procedures for the following program areas: definitions, eligibility criteria, screening, referral, evaluation, determinaton of eligibility and placement, provision of an educational plan, dismissal or reassignment, program organization, instructional programs, supportive services, inservice, program evaluation, parent involvement, and facility considerations. More than one half of the manual is composed of appended material, including sample forms for individual project contracts and information on rating scales and performance data scales. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: