Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHunter, William T.
Sonst. PersonenStaunton, Ted (Hrsg.)
InstitutionCanada Studies Foundation, Toronto (Ontario).
TitelCanada in the International Economy: A Teaching Unit.
Quelle(1983), (69 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-920866-04-2
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Comparative Analysis; Economics; Economics Education; Foreign Countries; Futures (of Society); Global Approach; Instructional Materials; International Relations; International Trade; Learning Activities; Monetary Systems; Secondary Education; Canada
AbstractOne of a series of teaching units designed to introduce secondary school students to the Canadian economy, this handbook contains instructional materials on Canada's role in the world economy. Ten sections contain readings and suggestions for activities related to Canadian trade, tariffs, the Canada-United States automobile pact, Canada-United States free trade, trade policies in the 1980's, balance of payments, the foreign exchange market, capital flows, the Canadian exchange rate, and the international monetary system. Readings are illustrated with charts, graphs, and cartoons. A final section, a teacher's guide, clarifies learning objectives, terms, and suggested activities for each of the student sections. (LP)
AnmerkungenDominie Press Limited, Unit 15, 345 Nugget Ave., Agincourt, Ontario M1S 4J4 ($7.95 each, $25.00 for set of four).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: