Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReid, Leonard N.; Salmon, Charles T.
TitelAgency Researchers' Perception of the Users and Uses of Copy Research.
Quelle(1984), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdvertising; Creative Expression; Mass Media Effects; Media Research; Use Studies
AbstractA survey of 30 advertising agency researchers sought to determine (1) whether there are differences between agency researchers' perception of who benefits most from copy research and who should benefit most, and (2) whether there are differences between their perception of how copy research is used and how it should be used. Consistent with earlier studies, the results of the survey indicated that advertising creators still benefit the least from copy research when in fact they should benefit the most. Subjects also indicated that copy research is still used too frequently as a "go/no go" report card for determining whether to run a particular advertisement, when it should be used to provide creative guidance for advertising copy developers. (Tables of data are appended.) (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: