Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJacobs, James A.; Welch, Kenneth V.
TitelA Generic Approach to Direct Instruction.
Quelle(1983), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Disabilities; Preschool Education; Task Analysis; Teaching Methods
AbstractDirect instruction (DI), a predetermined and systematic approach to the teaching/learning process, is advocated for teaching precise responses in the most efficient way to preschool handicapped students. Planning for DI includes specifying task sequences leading to a terminal behavior. Specific steps are followed in the presentation and curriculum materials used. Grouping and classroom organization information is provided. A list of suggested direct instruction skills and rules for training concludes the document. Skills include attention signals, instances and non-instances, response signals, feedback, reinforcers, pacing, pauses, rhythm, response rates, volume, body language, enthusiasm, attention span, stimulus change, surprises, intentional mistakes, and mastery. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: