Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNguyen, Hong-Loan
InstitutionChicago Board of Education, IL.
TitelSupplement to the Curriculum Guide for Social Studies: Vietnamese-Speaking Students. Kindergarten-Primary Two. Working Draft.
Quelle(1980), (72 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; vietnamesisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Asian Americans; Bilingual Instructional Materials; Cultural Awareness; Curriculum Guides; Primary Education; Social Studies; Teaching Methods; Vietnamese; Vietnamese People
AbstractThis supplementary guide for use with K-2 Vietnamese-speaking students in Chicago public schools is keyed by page number to the standard social studies curriculum guides for these grades. The purpose of the activities in the guide, which are in Vietnamese, is to increase students' awareness and knowledge of the social environment in the United States through their active participation in the presentation of information concerning their own culture. Major concepts dealt with are the neighborhood and the community. Where appropriate, background information on the Vietnamese life style and culture that might prove useful to the teacher is given in English. (CMG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: