Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPowell, J. P. (Hrsg.)
InstitutionHigher Education Research and Development Society of Australasia, Sydney. (Australia).
TitelHigher Education Research & Development, Volume 2, Number 1, 1983.
Quelle2 (1983) 1, (132 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Distance Education; Educational Research; Employment Practices; Evaluation Criteria; Faculty Evaluation; Faculty Promotion; Foreign Countries; General Education; Higher Education; Instructional Improvement; Learning Processes; Lecture Method; Personnel Policy; Problem Solving; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Attitudes; Teacher Characteristics; Australia
AbstractFive articles on research and development in higher education and three review articles are presented. Titles and authors are as follows: "Students' Assessments of Instruction as a Basis for Teaching Improvement and Promotions Decisions: A Case-Study" (John Jones); "The Making of Academic Promotion Decisions: Criteria and Processes" (A. J. Lonsdale); "Some Characteristics and Attitudes of Academics in Australian Universities and Colleges of Advanced Education" (John A. Bowden and John Anwyl); "A Review of Research on Lecturing" (M. J. Dunkin); and "Introducing Explicit Training in Problem Solving into our Courses" (Donald R. Woods). Titles and authors of review articles are as follows: "General Education in the University" (Robert Waddell); "Distance Learning in Higher Education" (Patrick Guiton); and "Understanding Learning" (Paul Ramsden). The review article on distance education covers four books, while each of the other review articles covers one book. (SW)
AnmerkungenHigher Education Research & Development Society of Australasia, TERC, P.O. Box 1, Kensington, New South Wales, 2033 Australia.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: