Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLittrell, J. Harvey
TitelA Fresh Look at Planning: A Teacher Planning Map.
Quelle(1982), (5 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Behavioral Objectives; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Guidelines; Instructional Design; Instructional Development; Models; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractTeachers are provided with a model and general recommendations for efficient and effective instructional planning. The model, a map, begins with an identification of the major concepts, skills, and attitudes to be taught. A graphic route is then charted for logical planning towards achieving these instructional objectives. Nine "mileposts" mark points in the planning process at which teachers should evaluate their route and make decisions about alternative teaching strategies. A list of nine questions helps teachers in making these evaluations. For example, at the first milepost, teachers are asked to evaluate the need for and probable focus of pre-assessment of students' knowledge and skills. The decision to pre-assess leads to milepost two while the decision not to pre-assess leads to ignorance and despair. A general explanation of the map and its rationale, and a list of references are included. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: