Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStrom, Robert; Strom, Shirley
InstitutionArizona State Univ., Tempe. Coll. of Education.
TitelRedefining the Grandparent Role. Office of Parent Development International Research and Development Reports.
Quelle(1982), (14 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterContinuing Education; Grandparents; Middle Aged Adults; Older Adults; Parent Child Relationship; Self Actualization
AbstractThere is considerable evidence that older people are interested in self-improvement, especially as it affects their status within the family. However, grandparents have been replaced by an array of professional advisors and surrogates. Their loss of obligation has left them with an ambiguous role. Families do a disservice to grandparents by alleging their importance and then failing to use their talents. "Exploring the Grandparent Role," a program designed to support grandparents, consists of 10 weekly sessions for men and women of various ages, ethnic backgrounds, and income levels. Program curriculum components include (1) sharing feelings and ideas, (2) asking better questions, (3) improving storytelling, (4) self-evaluation, and (5) volunteer service. The curriculum also examines customary grandparenting practices that need revision as well as new functions yet to be accepted. (BJD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: