Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSparapani, Ervin F.
TitelA Learning-Centered Approach to Middle School Social Studies Developed around a Semi-Contractual Modular Format.
Quelle(1983), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Curriculum Development; Individualized Instruction; Intermediate Grades; Junior High Schools; Learning Centers (Classroom); Learning Modules; Middle Schools; Performance Contracts; Social Studies; Units of Study
AbstractAn example of a unit of study in social studies for the middle school using learning center experiences to enhance and enrich the learning process is provided. In the learning center approach to individualizing instruction, the teacher facilitates and guides, but the students are ultimately responsible for their own progress. This unit, intended for the "C" or middle range student, utilizes the contract method. The unit is based on Unit 5: "Man in His Environment" from the textbook "Sources of Identity" by Paul F. Brandewein, et al. (Harcourt Brace Jovanovich, Inc.). Through a variety of individual activities, including viewing films, filling in maps, participating in group discussions, completing worksheets, and reading and discussing textbook selections, students learn about people who live in the deserts of the Middle East and Africa. The unit of study contains educational objectives, a pre-test, learning experiences, a posttest, additional learning experiences, and quest activities (enrichment activities including a world leaders center, a current events center, a maps and charts center, and a reading center). Appendices contain a module planning sheet and various student handouts for use in the unit. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: