Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPutman, Scottie
TitelLearning through Improvisational Games.
Quelle5 (1983) 15, (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Class Activities; Dramatic Play; Educational Games; Elementary Secondary Education; Holistic Approach; Postsecondary Education; Student Improvement; Teaching Methods
AbstractImprovisational gaming is a technique involving the use of theater and drama in the teaching of other subjects. The student uses intuition, sense-memory, and imagination in a holistic approach to learning which teaches social skills while it teaches subject matter. Everyone can act and improvise; getting everyone involved is seldom a problem as long as the atmosphere is comfortable and nonthreatening. Objective and nonjudgmental feedback is important to the process. The best time for feedback is immediately after the game. Most theater games can include a whole class, although there may be occasions when it is necessary to divide the class into smaller groups. Props and costumes are not necessary, but they can add fun and can stimulate involvement. The final section of this document describes two sample improvisational games, "Ways of Getting There" and "Play Ball," and provides a source for additional games. (DC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: