Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaurer, Adah
TitelCorporal Punishment Handbook.
Quelle(1977), (34 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Attitudes; Behavior Problems; Corporal Punishment; Discipline; Discipline Policy; Elementary Secondary Education; Guidelines; Negative Reinforcement; Resource Materials; Student Behavior
AbstractThis handbook describes the use of corporal punishment, attitudes towards it, and alternatives to it. Topics covered include: (1) a definition of corporal punishment; (2) descriptions and examples of different types; (3) a brief history of its use in schools and society; (4) arguments in favor of its use; (5) arguments for abolition; (6) scientific, behavioral, and medical opinions regarding its effects; (7) steps in reassessing a discipline policy; (8) alternative methods of dealing with traditional school trouble spots; and (9) alternative methods of handling different types of disruptive students including hard-core criminals, radical protesters, abused and neglected children, temporarily disturbed children, and children of different cultures. The handbook concludes with a chart of alternative responses to a child's disruptiveness and a 20-item bibliography of related readings. (DC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: