Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPecheone, Raymond; Rindone, Douglas A.
TitelConnecticut Application of Item Response Theory to Large Scale Assessments.
Quelle(1983), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEducational Assessment; Educational Policy; Latent Trait Theory; Measurement Techniques; Policy Formation; Research Methodology; State Programs; Test Construction; Testing Programs
AbstractThe Connecticut Assessment of Educational Progress (CAEP) is designed to provide legislators and educators with information on the strengths and weaknesses of students in 11 curricula areas. In addition, the Educational Evaluation and Remedial Assistance (EERA) program was developed to assess student proficiency in the basic skills of reading, writing, and mathematics. The role these testing practices play in state policy making is described in this paper. Moreover, the focus of the testing is based on the application of item response theory to test development and the measurement of educational growth. Connecticut is just beginning to use latent trait technology in the development of tests. Advantages and disadvantages of this methodology have emerged and are cited and discussed in this paper. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: