Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWallace, Stephen; und weitere
InstitutionRough Rock Demonstration School, AZ. Navajo Curriculum Center.
TitelNavajo Changes--A History of the Navajo People = Dinetahgi Lahgo Ahoodzaa--Dine Bahane. Fifth-Eighth Grade Navajo Bilingual Bicultural Social Studies Curriculum.
Quelle(1983), (111 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; Navajo-Sprache
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-936008-22-9
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; American Indian Culture; American Indian Education; American Indian History; American Indians; Bilingual Instructional Materials; Elementary Education; Ethnic Relations; Federal Indian Relationship; Legends; Multicultural Education; Oral History; Social Studies; United States History
AbstractThe Navajo bilingual-bicultural social studies curriculum for grades 5-8 contains six chapters of Navajo history. The chapters trace Navajo history beginning with legends of the first Navajos and life in Dinetah and continuing through early contact with the Spaniards, conflict and defeat at the hands of the United States government, and the establishment of the reservation, to the changes taking place today. The bilingual chapters are presented with the Navajo text above and the English below, and are illustrated with black and white maps, drawings, and photographs. Following each chapter is a Navajo-English vocabulary list. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: