Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLatulippe, Laura; Light, Mary Lu
TitelA Complement to Testing: Skill-Based Appraisal.
Quelle(1983), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Leitfaden; Admission Criteria; College Admission; English (Second Language); Higher Education; Language Skills; Language Tests; Test Results; Testing Problems
AbstractThe limitations of objectives tests, the language skills needed for university work, and effective ways of appraising and communicating these skills to the university are discussed. The goals of university English as a second language (ESL) programs is to train international students in the linguistic and academic skills they will need in American universities. This goal is complicated by objective language tests. Such factors as cheating, test coaching, testing emphasis upon language recognition and not production, cultural bias, test interpretation, and test anxiety often cause a discrepancy between test scores and actual ESL potential. Some of the skills that are needed by university students but are inadequately tested by objective tests include reading, writing, listening, oral production, and study skills. It is necessary to evaluate the student's proficiency in these skills in addition to an objective test score in order to determine university admittance. Therefore, ESL teachers should insist that testmakers continue to improve the objective tests and to promote the acceptance of skill-based evaluations of students' proficiency by admission officers. (RW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: