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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This discussion focuses on the transition from an industrial society to an information society, and on the changing nature of work life as a result of new technologies. An examination of the changing workforce (new occupations and skills based upon technology) results in a listing of emerging jobs and occupations which illustrate the increasing importance of technology. Technological literacy is identified as a matter for critical concern in an information society. Technological literacy is seen as encompassing all of the literacies--basic skills, scientific, and computer, as well as the humanities and the social sciences--with a broader view of technology incorporating the various information technologies. Also discussed are new essential skills which focus on process rather than subject matter content, and include critical thinking, problem solving, creativity, application, synthesis, decision making, communication, and evaluation and analysis. Implications of these societal changes for educators are discussed and include consideration of possible changes in the public school curriculum as well as in teacher education. (JD)
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Standortunabhängige Dienste
Warnat, Winifred I.: The Challenge: Developing Technological Literacy in Education. 1983.
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