Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoth, Robert A.
TitelThe Redesign of Teacher Education in the United States: External Strategies: Competency Testing and State Program Approval.
Quelle(1983), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAccreditation (Institutions); Accrediting Agencies; Change Agents; Governance; Higher Education; Program Evaluation; Program Validation; State Action; State Departments of Education; State Standards; Teacher Education Programs; Testing
AbstractState program approval could significantly influence the redesign of teacher education programs because of its legal authority. This paper reviews the functions of state program approval, and compares these processes with those of national voluntary accreditation organizations, such as the National Council for Accreditation of Teacher Education. State program approval systems differ considerably across the country; their processes, standards, strengths, and weaknesses are discussed. Other areas of discussion include: (1) the probable future relationship between state program approval and national accreditation; (2) the influence of state examinations on the need for a program approval system; and (3) a proposed new basis for program approval, using various evaluations of program outcomes. (SP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: