Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHeald, James E. (Mitarb.)
InstitutionAmerican Association of Colleges for Teacher Education, Washington, DC.
TitelReport to the Profession, 1983.
Quelle(1983), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Educational Trends; Faculty Workload; Field Experience Programs; Fiscal Capacity; Higher Education; Institutional Characteristics; Preservice Teacher Education; Schools of Education; Student Teaching; Teacher Characteristics; Teacher Education Programs; Teacher Educators
AbstractThis report presents data obtained from responses of 519 schools, colleges, and departments of education (SCDE's) to a questionnaire submitted to them by the American Association of Colleges for Teacher Education. The report is subdivided into six sections: (1) characteristics of responding institutions--type of institution, kinds of degrees offered, size of the institution, and size of the SCDE's student population in terms of both headcount and student credit hours generated; (2) faculty composition--gender, racial-ethnic composition, rank, faculty on "hard money" contracts, and salaries; (3) faculty workload--credit hours taught, students supervised, and theses and dissertations directed; (4) clinical experiences--experiences required prior to entry into teacher education programs, clinical experiences required prior to student teaching, and clinical experiences required as a part of the student teaching assignment; (5) financial resources--academic year and summer session budgets for both "hard" and "soft" money; and (6) number and types of degrees conferred by the responding SCDE's. This data set will be maintained for further use in longitudinal studies. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: