Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Daniel D.
TitelAssessment and Improvement of Related Services: "The Balancing Act."
Quelle(1982), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAncillary School Services; Elementary Secondary Education; Models; Multiple Disabilities; Planning; Program Design; Program Development; Resource Allocation; Resources; Severe Disabilities; Staff Utilization; Hawaii
AbstractElements of effective planning in special education are considered, and a Hawaii project, Model T, is described. The project focuses on the process of making and evaluating resource decisions, such as decisions about the kind and frequency of related services staff time versus instructors' time. Microeconomic concepts such as diminishing returns and input substitution are used in decision making, particularly for severely/multiply impaired students requiring greater staff time and more related services. Early findings of the Model T project suggest that allowing individuals other than specialists, (i.e., parents, teachers, and aides), to carry out some planned related services activities without removing the student from the classroom will be more efficient and effective. A formula is described which depicts the possible resource combinations or substitutions to meet related service needs. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: