Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGisler, Jan; und weitere
TitelPersonnel Serving the Severely/Profoundly Handicapped: Professional Preparation and Priorities.
Quelle(1982), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Class Size; Demography; Elementary Secondary Education; Multiple Disabilities; Severe Disabilities; Student Characteristics; Surveys; Teacher Attitudes; Teacher Characteristics
AbstractA survey was designed to collect descriptive information from teachers of severely/profoundly handicapped (S/PH) students in the public schools of Nevada and Utah. Analysis of 59 responses provided information on teacher demographics (including that the majority of teachers were female, held a special education credential and were relatively inexperienced with the S/PH population), student demographics (including that student age ranged from 3 to 22 years with the primary handicapping condition of mental retardation), classroom settings (including that only 20 respondents served six students or less) and teacher attitudes and goals. Among implications were that teachers needed more formal coursework and inservice opportunities, specifically in curriculum structure and behavior management. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: