Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSlavin, Robert E.
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for Social Organization of Schools.
TitelComponent Building: A Strategy for Research-Based Instructional Improvement. Report Number 337.
Quelle(1983), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Change Strategies; Class Organization; Classroom Research; Conceptual Tempo; Course Organization; Decision Making; Elementary Secondary Education; Instructional Design; Instructional Improvement; Programed Instruction; Research Utilization; Student Motivation; Teaching Methods; Time Factors (Learning)
AbstractComponent-building research on practical issues of instructional design can make a substantial contribution to research-based school improvement. Component-building research consists of rigorous within-school experiments that test various components of instruction for effects on student achievement. Research would address practical issues that teachers and principals face each year--for example, should homework be given every day, should films be used more or less often, should a school use a reward-for-effort or continuous progress grading system, should students be regrouped for mathematics instruction, and so on. A large number of such rigorous studies conducted by teachers, principals, and researchers could produce a science of instructional design. Complete programs of effective instruction could be developed by combining components that are proved to increase student achievement. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: