Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndelfinger, Bernhard; Zuckett-Peerenboom, Rolf D.
InstitutionLandesinstituts fur Curriculumentwicklung, Lehrerfortbildung und Weiterbildung, Neuss (West Germany).
TitelDidaktischer Informationsdienst Mathematik. Thema: Proportion. Curriculum Heft 22. [and] Quellensammlung zu: Didaktischer Informationdienst Mathematik. Thema: Proportion. Dokumentation: Literaturnachweise 3. (Didactical Information Service for Mathematics. Topic: Proportion. Curriculum Text 22. [and] Source Materials for the: Didactical Information Service for Mathematics. Topic: Proportion. Documentation: Literature Review 3).
Quelle(1982), (523 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Annotated Bibliographies; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Mathematics Instruction; Ratios (Mathematics); Reference Materials; Secondary School Mathematics; Teaching Methods; Textbooks; West Germany
AbstractIn 1979, a small team at the Landesinstitut Nordrhein-Westfalen Neuss, Federal Republic of Germany, started the Didactical Information Service for Mathematics in School (DID-M). They are developing a series of books containing information on and documentation for the most important mathematics topics for grades 5-10. Chosen as the first of these topics is ratio and proportion. The curriculum book provides information for teachers to bridge the communication gap between teachers and students, informs teachers about attitudes and concept attainment, and gives hints for teachers on how to bridge the gaps and for administrators on how to renew the curriculum for better bridging the gaps. Teaching concepts are described, the actual teaching situation is discussed, research results from systematic searches are analyzed, and teaching and learning concepts are compared. The supporting documentation book provides background materials and references with abstracts. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: