Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStutzman, Esther
InstitutionCoos County Education Service District, Coos Bay, OR.; Willow River Indian Benevolent Association, Coos Bay, OR.
TitelThe American Indian Social Studies Curriculum Activity Guide, Grades 9-12.
Quelle(1982), (76 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; American Indian History; American Indian Studies; American Indians; Cultural Activities; Cultural Awareness; Enrichment Activities; Ethnic Stereotypes; Federal Indian Relationship; Films; History Instruction; Land Settlement; Learning Activities; Maps; Secondary Education; Supplementary Reading Materials; Treaties; Tribes
AbstractDesigned to provide supplementary information on American Indians for the teaching of American history, the activity guide for grades 9-12 offers background knowledge and suggested discussion topics for students. Contents of the guide include: a historical timeline outlining major events from 15,000 B.C. to the present; Hollywood's influence on Indian stereotypes; generalities of culture areas; descriptions of each culture area (Northeast, Southeast, Plains, Southwest, California and the Great Basin, Pacific Northwest, and Far North); information on the Bering Land Bridge Theory; and Columbus' role in discovering America. Other topics presented are conflicts resulting from colonization; variation of economic systems of Indians and Europeans; the various people, attitudes, and ideas that came to the New World; the warpath myth; background information on treaties; the federal government's role in Indian history; the role of policymakers toward Indians; and the struggle American Indians have today. Appendices provide classroom activities, a list of 10 recommended historical films, a list of 70 Indian education films, and a map indicating the 9 culture areas. (ERB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: