Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevick, Earl W.; und weitere
TitelOn TESOL '82. Pacific Perspectives on Language Learning and Teaching. II: Challenging Assumptions.
Quelle(1983), (76 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Audiolingual Methods; Classroom Techniques; Creative Teaching; Creativity; English (Second Language); Humanistic Education; Instructional Innovation; Interlanguage; Language Processing; Notional Functional Syllabi; Second Language Instruction; Teaching Methods; Test Validity; Testing
AbstractThis section of the TESOL convention volume challenges basic assumptions which are held by language teachers and researchers while at the same time providing other assumptions for professionals to challenge. The following papers are presented: (1) My View of "Teaching Languages: A Way and Ways," by E. Stevick; (2) "'I Got Religion!': Evangelism in TEFL," by A. Maley; (3) "Emphasizing Language: A Reply to Humanism, Neoaudiolingualism, and Notional-Functionalism," by T. Scovel; (4) "Competence and Capacity in Language Learning," by H. G. Widdowson; (5) "Art and Science in Second Language Acquisition Research," by J. H. Schumann; and (6) "Commonsense in Oral Testing: Reliability, Validity and Affective Factors," by N. Underhill. (AMH)
AnmerkungenNot available separately; see FL 013 679.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: