Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRivera, Charlene (Mitarb.)
InstitutionInterAmerica Research Associates, Rosslyn, VA.
TitelALPBP Teacher Training Component. A Sociolinguistic/Ethnographic Approach to Language Proficiency Assessment: Tucson and Berkeley Program Descriptions and Evaluations. Final Report.
Quelle(1982), (124 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education Programs; Bilingual Students; English (Second Language); Ethnography; Higher Education; Inservice Teacher Education; Language Proficiency; Language Teachers; Minority Groups; Program Descriptions; Sociolinguistics; Teacher Improvement; Testing
AbstractA description is presented of the teacher training component of the Assessment of Language Proficiency of Bilingual Persons (ALPBP) project that was implemented over a period of 2 years in Tucson (Arizona) and Berkeley (California). The goal of the Tucson section was to provide a forum wherein teachers and administrators could explore the application of ethnographic/sociolinguistic theories and methodologies to language proficiency assessment practices. The Berkeley program consisted of a summer course whose goals were to introduce teachers to theoretical issues involved in educating language minority students. This report is presented in three parts as follows: (1) "A Course on Bilingual Language Proficiency Assessment," by S. Philips; (2) "Ethnographic/Sociolinguistic Issues and the Assessment of Bilingual Students' Language Proficiency," by C. Rivera and C. Simich; and (3) "Berkeley Summer Program for Teachers. A Course on Language Proficiency and Minority Students," by J. Cummins and L. W. Fillmore. (AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: