Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFimian, Michael J.; Santoro, Theresa M.
TitelCorrelates of Occupational Stress as Reported by Full Time Special Education Teachers: II. Manifestations of Stress.
Quelle(1981), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Disabilities; Elementary Secondary Education; Special Education Teachers; Stress Variables; Teacher Attitudes; Teacher Burnout
AbstractThis study reports the results of a state-wide (Connecticut) teacher stress survey conducted with 58 low-stress, 250 moderate-stress, and 57 high-stress special education teachers (total N = 365). Dependent variable ratings for the degree of intensity (How strong?) and the degree of frequency (How often?) of 38 emotional, behavioral, and physiological manifestations of job-related teacheer stress are reported. Results include: 1) the relative frequencies and means of the most frequently and strongest occurring of 38 emotional, behavioral, and physiological manifestations, and 2) statistically significant differences among high-, moderate-, and low-stress teacher groups for the 38 stress manifestations. Tables provide a statistical analysis of the results. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: