Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrank, Douglas M.; Steele, Joe M.
TitelAssessing Growth in a Communication Skills Program.
Quelle(1983), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Educational Research; Evaluation Methods; Higher Education; Program Effectiveness; Rhetoric; Skill Development; Speech Skills; Student Improvement; Writing Skills
AbstractA study was conducted to determine if changes in a student's writing and speaking skills over the period of a semester could be measured reliably and to measure what changes, if any, occur in these skills over this period. A pretest-posttest design employing the speech and writing portions of ACT's College Outcome Measures Project was used to gather data. Subjects were 88 college students in six sections of a basic rhetoric course. Analysis of test results indicated that these changes could indeed be measured. Specifically, the greatest gains in skills occurred for the relatively weakest subgroups of subjects in both writing and speaking. On the other hand, except in one case, higher level subgroups did not improve their skills. Most important, however, nearly all of the students reached a standard of proficiency acceptable for college level writing and speaking. (JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: