Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoffman, James V.
TitelFeedback to Oral Reading Miscues. Part III. Final Report.
Quelle(1982), (305 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Education; Feedback; Miscue Analysis; Oral Reading; Reading Instruction; Reading Research; Reading Teachers; Student Attitudes; Student Characteristics; Student Teacher Relationship; Teacher Attitudes; Teacher Influence; Teacher Response; Teaching Methods
AbstractThe third part of a three-part final report on a series of studies that examined the nature, characteristics, and effects of verbal feedback to student reading miscues, this volume contains articles and unpublished manuscripts that have been written as part of the project. The 12 articles cover the following topics: (1) the place of oral reading in a develomental reading program; (2) the history of oral reading instruction; (3) teacher beliefs, attitudes, and preferred practices in oral reading instruction; (4) the relationship of theoretical orientation to reading and teacher verbal feedback during reading instruction; (5) teacher verbal feedback to the reading miscues of high and low achieving students; (6) students' beliefs and attitudes about oral reading istruction; (7) providing feedback to reading miscues; (8) characterizing teacher feedback to student miscues during oral reading instruction; (9) training for a feedback to oral reading analysis system; (10) inservice and preservice teacher feedback to student miscues; (11) guided oral reading and miscue focused verbal feedback in second grade classrooms; and (12) the effects of differentiated patterns of verbal feedback to miscues on word identification strategies and success. (JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: