Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeno, Stanley; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Inst. for Research on Learning Disabilities.
TitelThe Use of Standard Tasks to Measure Achievement in Reading, Spelling, and Written Expression: A Normative and Developmental Study.
Quelle(1982), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Standards; Achievement Tests; Basal Reading; Decision Making; Elementary Education; Evaluation Methods; Informal Assessment; Spelling; State Norms; Written Language; Minnesota; Pennsylvania; Washington
AbstractSimple measures of reading, spelling, and written expression were administered to 566 elementary students from the states of Minnesota, Pennsylvania, and Washington. Each child was individually administered three reading word lists, three reading passages, two dictated spelling lists, and two story starters. Approximately 25 minutes was needed for testing, which was performed in the fall and spring. Measures of correctness appropriately reflected developmental changes from grade to grade and from fall to spring within grades. Differences in mean levels of performance were obtained for students from different states, indicating that state or school district norms may be more appropriate that national norms when using the measures for decision making. (Author/PN)
AnmerkungenEditor, IRLD, 350 Elliott Hall, 750 East River Road, University of Minneapolis, MN 55455 ($3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: