Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVines, Lois
InstitutionERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics, Washington, DC.
TitelA Guide to Language Camps in the U.S.: 2. Language in Education: Theory and Practice, No. 53.
Quelle(1983), (71 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-87281-319-3
SchlagwörterLeitfaden; Camping; Cultural Activities; Day Camp Programs; Extracurricular Activities; Immersion Programs; Program Descriptions; Resident Camp Programs; Second Language Instruction; Secondary Education
AbstractLanguage camps that provide language immersion and cultural experiences for high school students outside of the classroom are described. Descriptions of 49 camps in 26 states are arranged alphabetically by state and provide the names and addresses of sponsors and facts about the program activities and fees. Two of the language camps programs are described in detail: a week-long French and Spanish camp sponsored by Ohio University, and a French weekend program organized by two high school language teachers in Iowa. The two detailed descriptions cover staffing, fees, activities, scheduling, special events, camp publications, and evaluation. An annotated bibliography is appended. (RW)
AnmerkungenCenter for Applied Linguistics, Box 4866, Hampden Station, Baltimore, MD 21211 ($9.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: