Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHathaway, Warren E.
TitelLights, Windows, Color: Elements of the School Environment.
Quelle(1982), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Color; Educational Environment; Elementary Secondary Education; Environmental Influences; Light; Lighting; Physical Environment; Physical Health; Research Needs; Student Behavior; Visual Environment; Windows
AbstractRecent research indicates there are a great many nonvisual effects of light on people. The control of rickets and the suntan effect are well understood. Less well known effects include synchronization of a number of physiological rhythms and prevention and control of infantile jaundice. Physiological and psychological effects also vary with the type of artificial light, whether it is from incandescent or cool-white or full-spectrum (daylight) fluorescent lamps. Student behavior appears to be favorably affected by full-spectrum lamps. Color also has an effect on people and their behavior. Research suggests that blues and greens tend to foster relaxation while shades of red or orange tend to induce activity. In discussions of windows versus windowless space, building occupants seem to favor the ability to view the outside world. If the effects reported in the studies that have been undertaken to date can be replicated, educators and school facility designers should be able to design classrooms capable of producing desirable and predictable student behaviors. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: