Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionDetroit Public Schools, MI. Dept. of Curriculum Development Services.
TitelA Guide for the Kindergarten Teacher.
Quelle(1982), (35 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Curriculum Development; Early Childhood Education; Educational Objectives; Educational Philosophy; Guidelines; Kindergarten; School Schedules; Teacher Effectiveness
AbstractIntended to assist kindergarten teachers and others interested in the kindergarten programs of the Detroit, Michigan, public schools, this guide briefly discusses the practices and philosophy underlying the existing program. Specifically, the guide introduces the kindergarten curriculum areas (which consist of language and physical development, science, music, social studies, mathematics, and art), outlines kindergarten objectives, and describes use of the Detroit Objective Referenced Testing Program at the kindergarten level. In addition, the guide provides teachers with directions for informal observation of children's reading readiness, details the kindergarten schedule, and specifies the qualities of an effective kindergarten teacher. Finally, a bibliography of books and articles relevant to early childhood education is included. (MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: