Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHannafin, Michael J.
TitelAn Analysis of the Consistency and Effects of Reported Learning Strategy Use by Third and Fourth Graders.
Quelle(1982), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbstract Reasoning; Audiovisual Aids; Audiovisual Instruction; Elementary Education; Intermode Differences; Learning Modalities; Learning Strategies; Media Research; Pictorial Stimuli; Prose; Verbal Learning; Verbal Stimuli; Visual Learning
AbstractThe consistency of verbal and/or visual learning strategy and the effects of such strategies on the recall of concrete and abstract prose by third and fourth grade students were investigated. Using a learning strategy screening procedure, students were classified as demonstrating high, medium, or low dominance of verbal or visual learning strategies. Students then saw and/or heard an 18-minute children's story, via audiotape, slide-tape, or a synchronized audio-slide-tape presentation. Upon completion of the presentation, a 24-item recall test--12 items measuring recall of abstract content and 12 measuring recall of concrete content--was administered. As predicted, the combined audiovisual presentation yielded superior recall of both concrete and abstract content. The picture-only presentation yielded greater recall of concrete content than the oral-only presentation, but no differences were found for abstract content. Contrary to expectations, neither strength of reported strategy nor the interaction between learning strategy and presentation modalities was significant. Six references are listed. (Author/LMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: