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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The interactive classroom television system (ICTS) that is described permits partially sighted students and their teachers to be in continuous, two-way visual communication. It was implemented in Rowland Heights, California, as part of the second phase of a project aimed at evaluating how the ICTS helps in teaching basic skills to partially sighted elementary school children in classroom settings. The first of two sections describes the function and operation of the system, which comprises eight stations, a master control unit, a room-viewing camera and control unit, a videotape recorder, and color TV monitor/receiver. Section 2 considers the design and electronic implementation of the ICTS, with emphasis on how the electronics are arranged and operate. Included are the overall organization of the system, the input/output board, the video and audio switching systems, synchronization, keyboard logic, and maintenance information. Appendix A gives detailed instructions for using the unit, and step-by-step instructions for coping with system failures are listed in appendix C. Three references are listed. (Author/LMM)
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Standortunabhängige Dienste
Genensky, S. M.; und weitere: A Second-Generation Interactive Classroom Television System for the Partially Sighted. 1977.
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