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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The Iowa Severity Rating Scales are designed to provide general guidelines which may be used as a part of the clinical speech and language program to obtain uniform identification of preschool children with communication disabilities. Section 1 contains definitions, an explanation of the severity classification (a 5 point scale ranging from 0 for normal to 4 or 4+ for disorder), and a brief description of the severity rating scales. Section 2 consists of the severity rating scales common to all ages in the areas of attending skills, fluency, voice, and environmental factors. Sections 3 and 4 offer severity rating scales for the 4 to 5 and 3 to 4 year old child respectively and cover the areas of receptive language, expressive language, and articulation. Sections 5 and 6 offer rating scales in expressive language for the 2.5 to 3 year old and 2 to 2.5 year old child. Scales for each area list the characteristics necessary to obtain each rating between 0 and 5. It is explained that a rating in excess of 4 can be achieved if the child displays problems in more than one parameter. For example, if a child receives a rating of 4 (disorder) in articulation and a 3 (deviation) in language, there would be a possible total rating of 7 indicating a higher priority for service. (SW)
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und weitere: Iowa's Severity Rating Scales for Communication Disabilities: Preschool, Ages 2-5 Years. 1982.
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