Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBossing, Lewis; Ruoff, Nancy
TitelA Review of the Effects of Stress on the Teaching-Learning Process.
Quelle(1982), (42 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Anxiety; Children; Classroom Environment; Educational Research; Elementary Secondary Education; Gifted; Individual Needs; Job Satisfaction; Learning Processes; Mental Retardation; Stress Variables; Student Attitudes; Teacher Burnout; Teacher Response; Teaching Methods
AbstractLiterature on the impact of stress on various elements in the teaching-learning process in the school environment is reviewed. Writings and research findings on stress are discussed in relation to: (1) children and adolescents; (2) gifted students; (3) mentally handicapped student; (4) teachers; (5) teacher stress as it affects learning; and (6) student stress as it affects classroom environment. A summary notes that "systematic research on teacher burnout and student stress is scanty." Lifelong human needs are identified as the need to be a unique person, to belong to someone or something, to have events in one's life have meaning, and the need to have variety and change. Suggestions are made for teachers and students in preventing and dealing with stress. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: